Mis niets!

Bekijk hieronder onze laatste nieuwsberichten.

15 juli 2021

Kees Boemaars en Koos Bink 70 jaar lid van v.v. Molenschot

Het is in de zomer van 1950. Voetbalvereniging Molenschot bestaat op dat moment net 2 jaar en het idee wordt geopperd om naast de senioren ook met de jeugd te gaan voetballen. Er zijn een aantal jongens in de leeftijd van 10 tot 15 jaar die samen een team willen vormen. Onder hen de toen 14 jarige Koos Bink en de 11 jarige Kees Boemaars. Nu ruim 70 jaar later zijn beide heren nog steeds lid van de voetbalvereniging Molenschot en dus is een afvaardiging van het bestuur afgelopen week bij beide heren langs geweest om ze te feliciteren met dit bijzondere 70-jarige jubileum.

In de zomer van 1950 hoor ik u wellicht denken, dan is het dus al bijna 71 jaar geleden. Ja dat klopt, maar vanwege de Corona-pandemie hebben we als bestuur van v.v. Molenschot gewacht op een gepast moment om de beide heren verantwoord, in het zonnetje te zetten. We hadden deze bijzondere jubilea graag in het bijzijn van vele leden van v.v. Molenschot gevierd, maar om niet langer meer te wachten zijn de voorzitter en secretaris afgelopen week dus bij Koos en Kees langs gegaan.

Ja zowel Kees als Koos kunnen het zich nog goed herinneren (aangezien er meer Kees Boemaarsen zijn in Molenschot, het gaat hier om de Kees Boemaars die bij de ZNAF gewerkt heeft). Nadat de voorzitter Sjak Bink de heren van harte gefeliciteerd heeft met hun 70-jarig lidmaatschap van v.v. Molenschot, beginnen de verhalen meteen te komen. Kees vertelt dat hij het zich nog goed kan herinneren dat hij als kleine jongen achter op de fiets bij de leider van Molenschot 1, de voeten in de fietstassen, mee ging naar de uitwedstrijden. Op weg naar Dongen werd er dan halverwege gestopt voor een ijsje. De vader van Kees stak de leider van Molenschot 1, zo is vele jaren later boven tafel gekomen, altijd wat geld toe om voor de kinderen een ijsje te kopen. Wat keek Kees tegen die mannen van het eerste op vertelde hij. Ja, op de fiets naar de uitwedstrijden dat kan Koos zich ook nog goed herinneren. Maar als het heel slecht weer was dan reed Boemaars met de veewagen en konden alle voetballers achterin de veewagen plaats nemen, zo vertelde Koos. Na de wedstrijd je zelf met een teiltje koud water wassen. Alleen Theo Embregts lukte het om met zijn charmes een bakje warm water te krijgen bij de tegenstander. Ja er is 70 jaar tijd wat dat betreft heel wat veranderd.

Zowel Kees als Koos hebben beide na de start van hun voetbalcarrière bij het jeugdteam van v.v. Molenschot vele jaren in het eerste elftal van Molenschot gevoetbald. Kees heeft tot hij begin 30 was bij de senioren gevoetbald en toen de overstap gemaakt naar de veteranen. Koos hield het nog wat langer vol in het eerste elftal. Hij heeft namelijk maar liefst circa 20 jaar in het eerste van v.v. Molenschot gevoetbald.
Voor de echtgenotes van Koos en Kees was er een mooie bos bloemen. Die hebben zij ook meer dan verdiend want ze hebben vele zondagen en trainingsavonden hun mannen moeten missen. Riet Bink en An Boemaars kijken ook met veel plezier terug op de afgelopen 70 jaar. Vele mooie momenten hebben ze beleeft bij de uitwedstrijden in bijvoorbeeld Galder en thuis in de kantine aan de Molenschotse Baan. Een kleine kantine waar het wel heel gezellig kon zijn. Maar het viel ook niet altijd mee, want de mannen gingen gewoon voetballen maar dan hadden de vrouwen wel de zorgen over de kinderen, maar zo ging dat vroeger. Uiteraard gingen de vrouwen en de kinderen ook wel regelmatig kijken naar de voetballers. Maar daar waar Koos dan met de auto naar Molenschot ging, omdat zij in de die jaren buiten Molenschot woonde, moest Riet wat later met de kinderen op de fiets naar de voetbal. Koos had al zijn energie natuurlijk nodig om zo goed mogelijk te presteren op het voetbalveld. Ja fanatiek waren Kees en Koos beide. Zaterdagavond voor de wedstrijd op zondag, om half 11 thuis, want er moest gevoetbald worden de volgende dag. Beide hebben ze de kampioenswedstrijden tegen B.S.C. uit Roosendaal meegemaakt waarin de promotie naar de 2e klasse werd afgedwongen. Ja het waren mooie tijden.

Maar ook nu nog zijn Kees en Koos als fanatieke leden nog regelmatig op het voetbalveld te zien. Aandachtig toeschouwer bij de wedstrijden van de jeugd en de senioren. Daarnaast hebben Koos en Kees beide ook diverse vrijwilligersfuncties op zich genomen in al die jaren. Te veel om allemaal op te noemen. Wat een weelde om twee dergelijke betrokken, fanatieke en geweldige leden te mogen huldigen met hun 70 jarig jubileum.

Namens het bestuur van v.v. Molenschot willen we Koos en Kees nogmaals van harte feliciteren met hun 70 jarig lidmaatschap. Op naar de 75 jaar!!

Jubilaris Kees Boemaars samen met zijn vrouw An Boemaars en voorzitter Sjak Bink:

Jubilaris Koos Bink samen met zijn vrouw Riet Bink en voorzitter Sjak Bink: