17 juni 2021

Marco Maas nieuwe hoofdtrainer v.v. Molenschot

Nadat in april bekend werd dat we op zoek moesten naar een nieuwe hoofdtrainer, was het de taak van de technische commissie en het bestuur om op zoek te gaan naar een goede vervanger. Hierbij kunnen we mededelen dat het gelukt is om een nieuwe trainer voor het nieuwe seizoen te vinden.

Nadat bekend werd dat de vacature voor het trainerschap bij v.v. Molenschot open gesteld zou worden, melde een 5-tal trainers zich aan bij v.v. Molenschot. Uit deze sollicitanten werden de meest interessante kandidaten uitgenodigd voor een eerste gesprek. In deze gesprekken bleken alle sollicitanten, jong en oud, enorm enthousiast te zijn om met de spelersgroep van v.v. Molenschot aan de slag te gaan. Nadat één kandidaat zich terug trok en na een aantal tweede gespreken waren de vertegenwoordigers van de technische commissie en het bestuur er aan uit wie zij voor wilde dragen als nieuwe trainer van v.v. Molenschot. In de persoon van Marco Maas zagen zij de ideale kandidaat voor het hoofdtrainerschap van v.v. Molenschot. Het bestuur nam dit advies unaniem over en zo gebeurde het dat op woensdagavond 16 juni de voorzitter Sjak Bink en Marco Maas een corona-hand shake, oftewel een elleboogje, aan elkaar konden geven om het trainerschap voor het seizoen 2021-2022 formeel te bekrachtigen.

Marco Maas is geen onbekende in de voetbalwereld. Hij heeft al bij heel wat dorpsclubs gezeten. Zijn laatste club was RKVV Gesta waar het hem lukte om met een talentvolle groep te promoveren naar de 4e klasse. Dat was zeker niet zijn eerste succes want ook bij VCW en DSE is het hem gelukt om te promoveren van de 5e naar de 4e klasse. De ambities die hij en v.v. Molenschot hebben zullen duidelijk zijn. De afgelopen jaren heeft hij even rust genomen als hoofdtrainer maar toen hij de vacature van v.v. Molenschot zag begon het weer te kriebelen.

Marco is met zijn gezin woonachtig in Zevenbergsche Hoek. In het dagelijkse leven is hij werkzaam bij Defensie op de Koninklijke Militaire Academie te Breda. Als trainer heeft hij met succes veel jeugdspelers laat doorstromen naar het 1e elftal. Door gerichte trainingen probeert hij spelers beter te maken waarin plezier voorop staat, zodat de prestaties vanzelf komen.

Zowel de spelers als de vaste supporters zullen Marco in de loop van de voorbereiding verder wel beter leren kennen. Wij zijn er in ieder geval enorm trots op dat we Marco Maas officieel kunnen presenteren als onze nieuwe hoofdtrainer voor volgend seizoen en wensen hem heel veel plezier en succes toe bij onze vereniging.